מקצוע ההנדסאי הוא אחד המקצועות המבוקשים ביותר במכללת רופין. לימוד של הנדסאי מאפשר לכל בוגר היצע נרחב של מקומות עבודה במגזר הפרטי, במגזר הממשלתי וגם כעצמאי.

היתרונות של לימודי הנדסאי

צעירים אחרי צבא שמחפשים את דרכם בוחנים כמה וכמה אפשרויות של לימודים במכללה. מבין האופציות הרבות חלק מהם משתכנעים ללמוד באחד ממקצועות ההנדסאי לאור העובדה שמדובר בנושאים מעניינים ביותר. לימודי הנדסאי מאפשרים לבוגרים לרכוש מקצוע נדרש תוך פרק זמן שהוא קצר יחסית, לעומת לימודים של מקצועות אחרים במכללה או באוניברסיטה.

בדרך זו אפשר לצאת לשוק העבודה בתום הלימודים וכך לממש את היכולות המקצועיות שנלמדו במכללה לאורך תקופה זו.

אפשרויות של לימודי הנדסאי

לפני ההרשמה ללימודים חשוב להיחשף לכל האפשרויות הקיימות ולהגיע למבחן ולפגישת הכוונה של אנשי המקצוע כדי לבחור את הנישה המתאימה ביותר לכל סטודנט. יש מקרים שבהם הסטודנט מתביית על לימודי הנדסאי חשמל וברור לו שהוא התחום היחידי שרלוונטי עבורו. לעומת זאת יש אחרים שמתלבטים בין כמה תחומים ודי קשה להם לקבל החלטה.

לעיתים קרובות סטודנטים מקבלים בשיחות האבחנה הצעה לתחום שלא חשבו עליו אך מסתבר שהוא מתאים להם מאד. או לחלופין הוצעה להם אפשרות ללמוד תחום חדש שעדיין לא מוכר בארץ והוא מתאים להם מאד וגם יש לו דרישה גבוהה כמו אנרגיה וגז טבעי.

כאשר קשה לקבל החלטה בין הנדסאי טכנולוגיות מים לבין בקרה ואוטומציה, או הנדסאי בתחומי התחבורה כמו מכטרוניקה או רכב, עדיף להיעזר בהכוונה מקצועית כדי לא לבצע טעויות.

מקצועות פופולריים

הצורך בהנדסאים הוא רב בכל המישורים אך יש כמה מהם שבולטים בכך כמו הנדסאי חשמל ואלקטרוניקה, הנדסאי מדעי המחשב והמידע, הנדסאי בניין והנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים. לכל מי שלומד את המקצועות הללו מובטחת כמעט תמיד עבודה, לאור הביקוש הרב.

לימודים במכללת רופין

במכללת רופין יש אווירה סטודנטיאלית נפלאה במרחבים פתוחים עם המון מדשאות והקרבה לטבע רק מוסיפה לתחושה הנפלאה במקום זה.

הלימודים מתקיימים בכיתות לימוד נעימות על ידי מורים מהשורה הראשונה שהם בעלי ידע רב אשר מעבירים את החומר הלימודי באווירה נעימה, תוך הקפדה שכל הסטודנטים יבינו את החומר ויוכלו להתקדם כולם יחד לעבר המטרה.

המורים במכללה דוגלים בהעברת מלוא המידע בכל תחום לסטודנטים, הן דברים הקשורים לעבר והן פלאי הטכנולוגיה והחדשנות אשר קשורים לנישה ספציפית. בדרך זו הסטודנטים רואים את מלוא המעטפת ומבינים את כל חומרי הלימוד בכל ההיבטים שלהם.

לכן אין זה מפתיע שכל מי שסיים את לימודי ההנדסאי שלו שולח את חבריו ואת בני משפחתו ללימודים רק במכללת רופין, כדי ללמוד באופן מקיף ועם זאת ליהנות לכל אורך תקופת הלימודים מהמקום היפהפה ומההשראה שהוא מעניק לכל הסטודנטים.